زمانی برای اجرای عدالت
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




زمانی برای اجرای عدالت

 

اکنون زمان رسیدگی به یک نافرمانی فرا رسیده که منجر به نجات جان انسان های زیادی شده است. وقتی شما کاری را انجام می دهید که برای مقامات بلند پایه گران تمام می شود، به فردی خاطی تبدیل خواهید شد. مهم نیست که چقدر کارتان مفید بوده، مهم این است که شما خلاف نظر فرد دیگری عمل کرده اید. Gears of War: Judgment شما را در چنین شرایطی قرار می دهد. پس از اینکه سه گانه GoW و داستان مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) به پایان رسید، استودیوی Epic Games این سری از بازی ها را رها نکرد و با همکاری People Can Fly فصل جدیدی را در این سری آغاز کرد تا باز هم با بهترین تیراندازی موجود بازار روبرو شویم.

داستان

همان طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، داستان Judgment دیگر پیرامون مارکوس فنیکس نیست، اما در عوض ما کنترل افرادی را به دست می گیریم که در سه گانه قبلی پا به پای او با Lucastها جنگیدند. داستان بازی به سال ها قبل از اتفاقات نسخه اول بازمی گردد و ما را در نقش سرجوخه دیمن بیرد (Damon Baird) قرار می دهد که به همراه دوست همیشگی اش آگوستوس کول (Augustus Cole) در شهری به نام Halvo Bay در مقابل اولین حملات Lucastها مبارزه می کنند. در کنار این دو نفر، سوفیا هندریک (Sofia Hendrik) و گارون پادوک (Garron Paduk) هم حضور دارند که آن ها نیز دارای سرگذشت خاص خودشان هستند و هر کدام به شکلی وارد نیروهای COG شده اند.

داستان از جایی شروع می شود که بیرد به همراه گروهش در یک دادگاه نظامی که ژنرال ازرا لومیس (Ezra Loomis) آن را تشکیل داده، حاضر شده و باید درباره کاری که انجام داده اند، محاکمه شوند. داستان از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام با توجه به سوالی که لومیس در دادگاه از بیرد و همراهانش می پرسد، به نمایش درمی آیند. بیرد در Judgment نقش رهبر گروه Kilo را ایفا می کند و وظیفه دارد تا مأموریت های مختلفی که برایش تأیین شده را انجام دهد. در یکی از این مراحل، آن ها سلاحی مخفی را پیدا می کنند که به وسیله آن می توانند شهر را از دست Lucastها نجات دهند. اما این کار آن ها مورد تأیید فرماندهان و به خصوص لومیس قرار نمی گیرد.

بیرد از این سلاح استفاده می کند و حتی قبل از آن، خودش را برای محاکمه آماده می کند. محاکمه او و سایر گروه Kilo به شکل عادی پیش نمی رود و Lucastها با حملات پی در پی وارد مکان برگزاری این دادگاه نظامی می شوند و سعی می کنند تا تمام افراد را از بین ببرند. در این بین آن ها به همراه دشمن جدیدی که Shibboleth نام دارد، به شهر حمله کرده اند و سعی دارند تا کنترل آن را از دست انسان ها خارج کنند. داستان به همین قسمت منتهی نمی شود و سازندگان یک سورپرایز بسیار جالب برای آن طراحی کرده اند. پس از اینکه ماجرای اصلی را به پایان رساندید، دومین قسمت داستانی که Aftermath  نام دارد، برای شما باز خواهد شد و به زمانی می رود که Gears of War 3 در آن رخ می دهد و دقیقاً لحظه ای است که مارکوس از بیرد و کول می خواهد که برای جمع آوری نیرو و آیتم های مورد نیاز به شهرهای دیگر بروند. اینجاست که بیرد و کول پس از سال ها دوباره به Halvo Bay می روند و باز هم ماجراهای تازه ای را در آن تجربه می کنند. داستان به خوبی توانسته روی شخصیت ها تمرکز خوبی داشته باشد و با توجه به آن ها نوع روند مراحل را بازگو کند.

گرافیک

Judgment با Unreal Engine 3.5 ساخته شده و نسبت به GoW3 پیشرفت گرافیکی محسوسی دارد. اولین چیزی که در همان ثانیه های ابتدایی بازی نظر شما را به خودش جلب می کند، طراحی آتش است که واقعاً چشم گیر کار شده و البته دلایل داستانی نیز باعث شده اند که توجه بیشتری به این عنصر شود. افکت حرارت و ذرات خوبی برای آتش طراحی شده و این قسمت را بسیار عالی جلوه داده است. Judgment بهترین نورپردازی را در بین سری GoW دارد و سازندگان توانسته اند از نورهای داینامیک بیشتری در آن استفاده کنند. سایه های کاملاً داینامیک که با تغییر منبع نور، تغییر زاویه می دهند و یا درختانی که با توجه به شعله های آتش دارای سایه های لرزان هستند، بازی را بسیار جذاب کرده اند. Light Shaftهایی که از پنجره ها و بین شاخ و برگ درختان دیده می شود نیز محیط را زیباتر کرده اند.

بافت های باکیفیت باعث شده اند تا به خوبی متوجه جزئیات به کار رفته در محیط مانند سنگفرش ها، تخریب ها، آثار جنگ و... بشوید. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که Judgment فوق العاده رنگی تر از نسخه های قبلی به نظر می رسد. استفاده از Mo-cap صورت باعث شده تا حالت چهره شخصیت ها بسیار واقعی تر باشد و احساس بیشتری در آن ها یده شود. همچنین جزئیات به کار رفته در طراحی آن ها مانند زخم های صورت، آثار خون و سوختگی روی بدن به خوبی مشخص است. البته طراحی سوفیا چندان جالب به نظر نمی رسد و در مقایسه با سایر شخصیت ها بسیار معمولی است. همچنین فیزیک و تخریب پذیری محیط در سطح قابل قبولی قرار دارد و همیشه شاهد تخریب ساختمان های بلند، آیتم های قرار گرفته در محیط و... خواهید بود. در برخی مراحل، Particleهای زیادی را مشاهده می کنید که در هوا پخش هستند و در کنار این موضوع نیز شاهد افکت های آتش، تخریب ها وصحنه های دیگری خواهید بود. البته باید گفت که با کمی افت فریم هم در بازی روبرو خواهید شد.

موسیقی/صداگذاری

خوشبختانه آهنگساز Judgment تغییر نکرده و همچنان استیو جابلونسکی (Steve Jablonsky) این وظیفه را به عهده دارد. او که در تمام نسخه های این سری حضور داشته، توانسته تا موسیقی های بسیار زیبایی را خلق کند. قطعات ارکسترال به خوبی توانسته اند فضای جنگی GoW را در خودشان قرار دهند. در Judgment آهنگساز دیگری به نام جیکوب شئا (Jacob Shea) نیز حضور دارد که در GoW3 نیز با جابلونسکی همکاری کرده و در بازی های Crysis 2 و Prince of Persia: The Forgotten Sands هم آهنگسازی کرده است. افکت های صوتی بسیار خوبی در بازی قرار گرفته که فضای یک شهر متروکه را در بر دارند. صدای آتش، باد، انفجارهای دوردست و درگیری هایی که در پس زمینه شکل گرفته اند، شما را کاملاً در داخل بازی خواهند برد. همچنین صداگذاری روی شخصیت ها نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

گیم پلی

Judgment همانند نسخه های قبلی یک اکشن بسیار خوب به حساب می آید و باعث شده تا هنوز سری GoW بهترین تیراندازی بازار باشد. اضافه شدن سلاح های جدیدی مانند Booshka ،Breechshot ،Markza ،Tripwire Crossbow ،Beacon Grenade و Stim-Gas Grenade باعث ایجاد تنوع بالایی شده اند. در Judgment با المان های جدیدی در گیم پلی مواجه می شوید که قبلاً در بخش چندنفره GoW3 دیده بودیم. به طور مثال، شما و تیمتان بارها در طول بازی باید از منطقه ای در موج های مختلف دفاع کنید. قبل از شروع هر موج، این امکان را دارید که تجهیزات دفاعی را در مکان های مناسب قرار دهید تا بتوانید در برابر حمله Lucastها ایمن بمانید. اما بجز این قسمت، بقیه گیم پلی Judgment همانند نسخه های قبلی است و شاید دیگر وقت یک تغییر اساسی در این سری باشد.

با اینکه هنوز گیم پلی بازی هیجان انگیز و درگیر کننده است، اما عدم نوآوری در آن مشخص است. بعد از به پایان رساندن هر مرحله، ستاره های مختلفی بدست خواهید آورد. این ستاره ها از ارزش زیادی برخوردار هستند و اگر تعداد آن ها را به 40 برسانید، می توانید قسمت داستانی Aftermath را بازی کنید. بخش چندنفره Judgment نیز دارای مدهای جدیدی چون OverRun و Free for All برای علاقه مندان خواهد بود. در قسمت OverRun شما وظیفه دارید تا از یک Hammer of Down در برابر حمله Lucastها محافظت کنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، پیروز میدان خواهید بود. در حالت Free for All نیز بازیکنان در تیم خاصی قرار نمی گیرند و هر کس می تواند بازیکن دیگری را از بین ببرد و هر چه امتیاز بیشتری بدست آورید، می توانید به پیروزی در بازی امیدوار باشید.

نتیجه گیری

Judgment یک Prequel بسیار خوب به حساب می آید. المان های اصلی این سری از بازی ها کاملاً در آن دیده می شوند و همچنین بخش های تازه ای را با شخصیت های جدیدش به دنیای GoW اضافه کرده است. گر چه این بازی نیاز به تغییرات بیشتری در گیم پلی دارد، اما همچنان هیجان انگیز به نظر می رسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, :: 1:38 :: نويسنده : ali